Peter Costea – Candidat Independent pentru Parlamentul European 2014

PeterCosteaLibraryMă numesc Petre Costea și intentionez să candidez ca independent la alegerile europarlamentare din mai 2014. M-am născut în 1956 în Bihor iar tatăl meu a fost pastor baptist vreme de zeci de ani. Acum e pensionat la Arad. Eu fac parte din biserica română din Houston, Texas.

Am luat decizia de a candida după multă rugăciune și cugetare. Mi-am dat seama că Dumnezeu m-a binecuvânat mult și că a venit vremea să fiu și eu o binecuvântare pentru alții.

Am plecat din România în 1978 ca refugiat pe motive de discriminare religioasă. Ajuns în Statele Unite m-am educat vreme de multi ani, iar de peste 23 de ani practic avocatura. Am predat și la nivel universitar. Din 2005 muncesc împreună cu mulți creștini și pastori din România în mișcarea profamilie și proviata. În 2006 am organizat o mișcare constitutională pentru protejarea căsătoriei în Constitutia României. In 2007 am fondat, impreuna cu alti crestini și pastori evanghelici, Alianța Familiilor din România. De atunci încoace am fost presedintele ei.

Read more …

30 comentarii la “Peter Costea – Candidat Independent pentru Parlamentul European 2014

  1. Domnul să vă ajute să reuşiţi, să fiţi ales şi să aveţi alături, ca reprezentanţi ai României, numai creştini autentici. E timpul ca România să fie cunoscută ca un pământ binecuvântat, creştin, nu ca o ţară de corupţi, hoţi, criminali. Ne vom ruga pt. dvs.Fiţi binecuvântat cu toată familia mică şi mare. UN AN NOU BUN, cu Domnul.

  2. Vreau sa stiu ce parere are domnul Costea despre asasinatele spirituale din cultul baptist din ultimii ani, inainte de-a-mi cere sa-l votez. Se pare ca domnia sa s-a dat cu cei mai recalcitranti bloderi baptisti, care s-au dovedit experti in a vedea paiul din ochii altora si-a nu observa barnele din ochii lui Hnatiuc, Cruceru si Negrutu. Care este pozitia acestui avocat evanghelic fata de aceste abuzuri ale baptistilor in mediul virtual? Daca nu da un raspuns clar la aceasta intrebare inseamna ca domnia sa nu are cum sa reprezinte „valorile crestine” in parlamentul european ci doar asa zisele „valori” ale unor factiuni evanghelice de proasta factura.

    • Draga Tiberiu, asa cum am spus si domnului Teodor, te rog sa vi cu argumente in favoartea afirmatiiilor pe care le faci. In ce priveste un raspuns sin partea domnului Costea, voi incerca sa-i aduc la cunostinta intrebarea dvs. Sa auzim numai de bine.

  3. Dragul meu, Petre Costea, parerea mea onesta este ca valorile crestine pe care le invoci dumneata nu pot fi reprezentate de catre un baptist discriminant in timpul liber dar care in perioada alegerilor apeleaza la toata suflarea evanghelica numindu-i „frati”. Ce are de-a face una cu alta? Pai are de-a face cu caracterul dumitale. Din punctul meu de vedere un om care ieri e adeptul injuriilor pe blogurile baptiste (la adresa unora) si azi ne spune despre „marile valori comune” are un caracter indoielnic. De ce nu apelezi dumneata doar la baptistii fundamentalisti sa te voteze, pentru ca mi s-ar parea mult mai onest? Daca te aleg pe dumneata, ce garantie am ca nu vei vota inchiderea tuturor bisericilor nebaptiste? Sa ramana doar cele baptiste dar si alea de nuanta care-ti convine. Ti se pare ca un astfel de om poate sa reprezeinte interesele comune ale evanghelicilor?

  4. Domnule administrator,

    Am observat ca au fost ridicate cateva obiectii la adresa acestui candidat dar ele nu au fost explicate in mod adecvat. Prima este legata de faptul ca domnul Costea a luat pozitie fata de articolele care au condamnat atacurile furibunde ale lui Daniel Chiu la adresa altor evanghelici. Domnului Costea i s-a parut normal ca Daniel Chiu sa-i faca pe altii eretici si prorooci ai lui Baal dar s-a simtit profund ofensat cand baptistii au fost condamnati pentru acele actiuni reprobabile. Daca doriti sa va demonstrez ca pozitia lui Daniel Chiu a incalcat in mod flagrant legile din SUA o pot face, putem avea o dezbatere publica cu domnul Petre Costea. Domnia sa trebuie sa inteleaga ca noi, nebaptistii, consideram ca baptismul are unele erori. Altfel am fi cu totii baptisti. Ei bine, in pofida acestor diferente, i-am tratat pe baptisti mereu ca „frati”, deoarece am dorit sa fim civilizati. Daca doream sa adoptam principiul lui Daniel Chiu am fi spus si noi ca baptistii sunt eretici, rataciti si prorooci ai lui Baal. In perioada conflictelor am incercat un schimb de mesaje cu domnul Costea dar domnia sa a refuzat categoric sa discute civilizat, recurgand chiar la amenintari (de genul „cei care il critica pe Daniel Chiu s-ar putea sa plateasca scump … etc). Ciudat mod de gandire, cel putin din punctul meu de vedere. Principiul de baza al Evangheliei este „ce vreti sa va faca oamenii, faceti-le si voi la fel”. Potrivit modului de gandire a domnului Costea se pare ca doar Daniel Chiu are dreptul sa-si exprime opiniile in mod radical, ceilalti NU.
    A doua obiectie este legata de faptul ca domnul Petre Costea este neinsurat. Dansul am inteles ca este presedintele unei asociatii pro-familie. Aceasta insa nu ne impiedica sa il intrebam de situatia familiala a domniei sale. Cred ca, din respect pentru electoratul evanghelic, la care domnul Costea face apel, ar trebui sa raspunda fara echivoc la aceste intrebari. Nu incerc sa-l influentez pe domnul Costea in niciun fel. Daca este baptist extremist, e alegerea domniei sale. Este insa imperativ necesar sa o spuna deschis.

  5. Precizare. In perioada in care Chiu ataca in mod suburban, nu eu l-am contactat primul pe domnul Costea ci domnia sa mi-a trimis un mesaj in care condamna articolele care-i incriminau actiunile lui Chiu. Am ramas uluit ca acum, domnul Costea invoca „cauzele comune” ale evanghelicilor. Personal am mari retineri ca cineva, care nu are respect fata de alti evanghelici, ar putea reprezenta cu onestitate principiile biblice in parlamentul european.

    • Draga Flaviu, iti multumesc pentru aceste precizari. Chiar din ziua cand au aparut comentariile lui Tiberiu si Teodor l-am contactat pe dl Costea rugandu-l sa vina cu unele clarificari, dar nu a facut-o nici pana astazi.Am sa mai incerc o data sa iau legatura cu dl Costea. Comntariile dvs m-au pus foarte mult pe ganduri.
      Sa auzim numai de bine!

  6. Un crestin onest ar trebui sa aiba respect fata de toti oamenii, daca vrea sa fie respectat. Sa nu mai vorbim de grupul largit al celor cu care acesta se identifica.
    Cred ca restrictionarea folosirii unor invective se aplica la toate religiile, nu doar la „nebaptisti”, cum spunea cineva aici.

    • Scumpi fraţi baptişti şi nebaptişti, dar creştini,
      M-am bucurat auzind de candidatura fratelui, dar m-a pierdut dintre cei carţin cu el. O altă dezamăgire.Cum să se mai pocăiască oamenii dacă ne văd dezbinaţi, nesinceri,inflexibili, ţinând cu un anumit pastor.Eu îl ascult la Altfm Arad sau tv AlfaOmega pe fr. Chiu, dar şi pe fr. Pustan, Ianovici,V. Popovici,Iosif Ţon, pe toţi cu mare bucurie. Sau în Cer vor fi doar baptiştii lui Chiu? Domnul să ne dea LUMINĂ, CREDINŢĂ, DRAGOSTE DE DUMNEZEU ŞI DE FRAŢI!
      Fiţi binecuvântaţi cu toţii,iar 2014 să fie un an al UNITĂŢII!

  7. Dragii mei, vreau să vă doresc tuturor un An Nou 2014 plin de binecuvântari din partea lui Dumnezeu peste voi şi cei dragi ai voştrii.
    Atunci când am decis să promovez intenţia d-lui Costea de a fi un candidat pentru Parlamentul Europei am fost sincer în dorinţa mea la fel cum sunt şi acuma. Nu m-am gandit nici o secundă la controversele care se pot ridica în urma acestei postări, fapt pentru care m-am văzut nevoit să mă informez mai amănunţit cu privire la persoana d-lui. Costea. Vreau acuma să vin şi să încerc să răspund punctual după ce am stat de vorbă cu dl. Adrian Petrice directorul de campanie al d-lui Costea.
    1. Cu privire la faptul că dl Costea nu este căsătorit, nu vad nici o problemă (mai ales că această persoană nu a fost căsătorită nici o data). Nu vă o problemă ca o persoană necăsătorită să promoveze o agendă pro-familie, pro-viaţă şi luptă pentru valorile creştine. Aş putea să dau aici exemplu pe Ap. Pavel, sau alţi oameni ai lui Dumnezeu care nu au fost căsătoriţi dar s-au dedicat slujiriii.
    2. Cu privire la faptul că dl Costea ar fi extremist sau fundamentalist baptist, nu doresc să intru în conflictele pe care unii dintre dvs le aveţi in SUA, în primul rând pentru că eu personal fac parte dintr-o altă confesiune decât cea baptistă, mai mult directorul de campanie al dl Costea nu este baptist, şi pentru a fi şi mai explicit am să vin cu un citat dintr-un email primit de la dl Adrian Petrice „Ca sa aduc un raspuns cat mai aproape de zona invocata in comentariile de pe blogul dvs, vin cu un exemplu care vizeaza chiar zona de eventual conflic baptisti/nebaptisti (banuiesc ca se refera in principal la independentii orecum desprinsi din zona baptista). Amintesc aici doar exepmplificativ relatia cordiala pe care acesta o are cu pastorul Cristian Barbosu din Arad, care pastoreste o biserica independenta; daca ar fi un baptist extremist, sau cum se insinueaza in comentarii, nu ar putea avea astfel de relatii.”
    Cu speranţa că am clarificat nelămulirile voastre dragii mei vă doresc numai bine.

  8. Consider ca ati raspuns tuturor nedumeririlor pe care unii evanghelici le-au avut. Intr-adevar, lipsa de etica si bun simt a pastorului Daniel Chiu in atacurile lansate altor evanghelici m-a determinat sa am retineri mari fata de baptistii fundamentalisti. Sper din tot sufletul ca nu exista nici o asemanare intre extremistul acela din Chicago si omul pe care evanghelicii il propun acum sa ne reprezinte in Parlamentul Europei.

  9. Pentru Maria din Arad,

    Aici nu e vorba ca „noi” suntem dezbinati. Marea majoritate a cititorilor nu cred ca suntem dezbinati. Cum sa reactionezi insa cand cineva te face eretic si profet al lui Baal? Dvs spuneti ca ii ascultati cu placere pe toti dar nu interveniti si nu va deranjeaza cand Chiu se comporta cu ceilalti (pe care ii ascultati) intro maniera nedemna de crestin. Dezbinarea n-am facut-o noi ci a facut-o Chiu si altii ca el.
    „Cum să se mai pocăiască oamenii dacă ne văd dezbinaţi, nesinceri,inflexibili, ţinând cu un anumit pastor?” Va intreb eu pe dvs: cum sa se pocaiasca oamenii cand vad articole pline de venin ca cel scris de Chiu si altele de Cruceru, Vindecatoru, Veres si alte capete intunecate ale unor blogeri zisi crestini? Hai sa spunem lucrurilor pe nume, mergem la cauza sa vedem cine e responsabil de toate acestea, nu incercati sa dati vina asa pe toti, inclusiv pe cei care au fost deranjati de scrisorile calomniatoare ale pastorului baptist fundamentalist Daniel Chiu.

    In alta ordine de idei, ma adresez acum administratorului. Problema care se punea aici era daca Petre Costea simpatizeaza cu pastorul fundamentalist extremist Daniel Chiu. In campania electorala desigur simpatizeaza cu toti. Ca sa fiu mai exact, ce parere are despre atacurile lui Chiu la adresa altor evanghelici? Domnia sa nu a raspuns si se pare ca nu catadicseste sa raspunda la aceasta intrebare. Ne-a spus doar ca e prieten cu Barbosu, care e tot baptist iar seful de campanie nu e baptist. Nici partea aceasta din urma nu are importanta, deoarece cei mai multi evanghelici sunt penticostali iar cel care-i face campanie trebuie sa se lanseze serios in randul penticostalilor. Personal, ma intereseaza studiile academice ale unei persoane. Pe langa studii insa, ma intereseaza onestitatea.

  10. Inca ceva legat de faptul ca dna Maria ii asculta pe toti cu placere. Ei bine, eu nu pot sa-l ascult pe unul care in loc sa de-a dovada de dragoste, cum cere Scrptura, da dovada de ura. Scrisorile lui Chiu, Cruceru, Negrut etc. au fost pline de ura, trebuie sa recunoasteti aceasta. Personal, mai degraba sustin un candidat ortodox onest decat un evanghelic cu sapte fete, care e frate cu mine doar in campania electorala, in rest ma considera profet al lui Baal. Deci daca baptistii acestia considera ca ei cu a lor, noi cu ale noastre, atunci sa procedeze tot asa si in campania electorala, cand au nevoie sa-si vanda cartile sau au nevoie de bani pentru diverse proiecte. Nu este onest sa te duci la eretici dupa bani, chiar pt proiecte aparent bune, sa-i numesti in mod fatarnic „frati” pentru ca apoi sa solidarizezi cu extremistul calvinist Chiu, care este scump la tarate si ieftin la faina. De ce spun asta? Pentru ca pe Chiu nu-l deranjeaza cand Biblia este calcata in picioare de alti baptisti, ca el. Exemplele de abateri grave de la Cuvant in randul baptistilor cesationisti sunt foarte multe. Ei bine, nu l-am vazut pe CHIU, Cruceru, Hnatiucu sau altii sa riposteze cand au fost sesizate astfel de abateri. Eu zic sa fim cinstiti si sa spunem corect ce parere avem unii fata de altii pentru ca „dezbinarea” nu vine de aici, doamna Maria, ci ea este demult. A iesit la iveala doar in urma cu cativa ani. Am putut-o vedea cu ochiul liber pe blogurile baptiste. Aceasta este o constatare pe care pot sa o dovedesc oricand cu linkuri la articole, daca doriti.

  11. Am citit toate comentariile la aceasta postare. Cred ca nedumiririle sunt pertinente.
    M-a uimit interventia doamnei din Arad care spunea ca „voi tineti cu un anumit pastor”. Adica, daca vezi ca un asa zis pastor isi bate joc in mod public de alti pastori (cum a facut-o Chiu, Cruceru etc.) si te deranjeaza, iti schimbi impresia fata de pastorul pe care-l vezi ca e batjocoritor inseamna ca tii cu unul sau cu altul? Daca Maria este intr-adevar o crestina din Arad si nu un pseudonim, as fi curioasa sa-i aflu si eu punctul de vedere. Daca maine un altul ca si Chiu se apuca sa-l spurce public pe altul „din acesti micuti / neinsemnati ucenici ai Domnului” (pe care nu-l cunosc) si voi condamna public obraznicia acelui asa zis slujitor, inseamna ca tin cu unul in defavoarea altuia? Vreau sa stiu si eu ce logica aveti. Nu ma intereseaza cine e Chiu, ce-a facut la viata lui, sau fiul cui este (informatii cu care defila pe blog un alt batjocoritor), eu am constatat abaterea inadmisibila a lui Chiu de la orice norme de conduita, sa nu mai vorbesc de principiile biblice pe care le calca in picioare cu grobianism.

  12. Dragi comentatori, nici eu personal nu sunt de acord cu atitudinea pe care pasorul Chiu a avut-o cu privire la miscarea penticostala. Am urmarit scrisorile care au fost publicate pe mai multe bloguri, dar nu acesta este subiectul postarii mele. Dorinta mea a fost sa promovez un crestin evanghelic. Daca imi veti prezenta argumente si probe din care sa rezulte ca Dl Costea ar fi de aceasi factura cu pastorul Chiu voi aproba comentariile si v-om sta de vorba.
    Va multumesc pentru intelegere.

  13. Trebuie să înțelegem că adevăratele valori creștine, în esența lor, sunt transconfesionale și transnaționale,iar problema în legătură cu candidatura dlui Petre Costea are de-a face cu Parlamentul European ,nicidecum cu ”mărunțișuri” teologice.
    Intenția Parlamentului European este de a anihila la nivel legislativ valorile creștine care au creat Europa modernă .
    După abordarea de pe blog cred că ne merităm soarta…comentatorii am vazut ca sunt mânați de pasiuni si ambiții mărunte, refulări, exprimându-se tocmai când și unde nu este cazul.
    O chestiune de logică simplă: ce legătură există între diferendele teologice, greșelile unora sau altora și o problemă esențială de nivel european în care se impune să avem reprezentanți competenți din punct de vedere juridic și creștin, ca substanță ? Vocea acestora se impune să fie auzită ca să poată, astfel, rezona cu rațiunea și cu inimile parlamentarilor europeni care mai au încă ceva dumnezeiesc în conștiința lor.
    Lupta se dă pe două fronturi: pe deoparte, conspirația antichristă care, în numele secularizării și desacralizării, forțează nota pentru a face pași în acestă direcție de reducere la tăcere a creștinilor întinzând capcane în plan legislativ; pe de altă parte noi, creștinii, ar trebui să fim conștienți de ce ni se pregatește (avem deja exempul din SUA).Trebuie să ducem o luptă comună pentru tot ce înseamnă valori și drepturi creștine; cred că asta este cu adevărat datoria noastră.

    • Contextul in care am folosit afirmatia „ne meritam soarta” explica sensul ei. Pentru a fi mai explicit, majoritatea comentariilor de pana acum contin critici la adresa unora sau altora, colaterale subiectului de fond, dovedind preocupari inadecvate atat subiectului cat si relatiilor intercrestine. Astfel, situatia in zona neoprotestantilor oglindeste nivelul spiritual si cultural la care ne gasim; inevitabil, culegem roadele, pregatindu-ne sa culegem alte roade ale neimplicarii noastre in problemele majore care tin de deconstructia crestinismului.

      • Domnule Petru, dvs ati afirmat va citez din nou „După abordarea de pe blog cred că ne merităm soarta…” nu inteleg cum am abordat eu acest subiect. Pot sa spun ca am abordat acest subiect cu toata deschiderea pt dl Costea.

  14. E ceva ce scartaie rau de tot in toata povestea asta. Desigur interese… Dumnezeu sa ne ajute, sa ne lumineze si sa ne indrepte pasii pe calea cea dreapta si placuta Lui!

  15. Buna seara, crestini! Cred ca domnul Petru se referea, nu la abordarea de pe blog, ci la abordarile de pe blog, a fost o problema de exprimare. Sunt un crestin de rit ortodox, am prieteni si din alte culte crestine. Toti suntem frati si surori, haideti sa ne unim fortele, sa alungam disensiunile dintre noi si sa ne unim spre biruinta impotriva raului, cu ajutorul Domnului! Eu il voi sustine pe domnul Petru Costea, chiar daca nu-l cunosc personal. Alianta Familiilor din Romania m-a ajutat sa-mi reamintesc ca exista lucruri de valoare deosebita, pe care, din nefericire, le uitasem. M-a apropiat mai mult de Dumnezeu si de valorile oferite de El, mi-a confirmat realitatea crunta pe care o traim intr-un mod care ma determina sa nu mai ,,driblez” altruismul si m-a facut sa-mi reamintesc care este cu adevarat sensul vietii! Crestini din toate tarile, uniti-va!

    • Domnule Georgescu, cand va referiti la abordarile de pe acest blog la ce faceti referire? Abordarile de pe acest blog imi apartin in totalitate. Daca aveti ceva impotriva acestor postari va rog sa-mi spuneti direct.
      Cu stima,

      • Presupun ca eu trebuie sa va raspund. Numele meu este Dinescu. Abordarile nu va apartin numai dumneavoastra. Problemele au fost dezbatute impreuna cu ceilalti interlocutori. Cred ca mesajul meu a fost destul de direct, ce am avut de spus, am spus foarte clar. Daca aveam ceva impotriva abordarilor, cu siguranta, va comunicam. Sincer, nu ma asteptam la un asemenea raspuns din partea dumneavoastra, se pare ca nici nu ati citit intregul mesaj, cred ca vreti sa alimentati un conflict care, de fapt, nu cred ca exista. Mesajul meu a fost unul pacifist, pe care l-am scris din suflet. Imi cer scuze ca am intervenit ieri, cred ca a fost pentru ultima oara. Va doresc sa aveti parte de abordari placute lui Dumnezeu.Cu stima pentru toti interlocutorii, GeorgeDinescu.

  16. Abordarile de pe blog = comentariile. Se pare ca comentatorii (unii) sant mai degraba dispusi sa sustina unul care n-are nimic de facut cu valorile crestine decat sa riste un vot pentru un om cu care s-ar putea sa aiba o neintelegere teologica. Asa ca cel rau castiga iaras pe tema „divide and conquer”.

    • Fratilor ce vă învață Biblia, să faceți rău sau bine? Văd că vă place să bârfiți pe unul si pe altul! Fiecare greșim dar noi ca creștinii nu trebuie să îi judecăm, Dumnezeu are să îi judece dacă nu își mărturisesc păcatele! Facem atâta tam-tam despre fratele Daniel Chiu, unii nici nu îl cunosc dar le place să pună paie pe foc! Fratele Chiu este un copil al lui Dumnezeu care caută adevărul! Domnul sa-l binecuvinteze!

  17. doamne ajuta sa fi salvatorul nostru, dupa cum scrie scriptura in vremurile din urma vor veni multi proroci mincinosi , deaceea i-mi permit sa va scriu citeva versuri.

    VOTAM

    Haide Petre candideaza
    Multa lume t-a vota
    Sper sa nu ne intinzi o cursa
    Sa cadem cu toti in ia

    Daca si tu esti parsiv
    Si minti cu nerusinare
    Dumnezeu o sa te bata
    Chear de vi din departare

    De vrei sa salvezi poporu
    Tara in care t-ai nascut
    Dumnezeu sa-ti dea putere
    Sa termini ce ai inceput

    Iar de vei iesi in frunte
    Biciul tu pe hoti sal pui
    Si sa le ceri socoteala
    De unde atita agoniseala

    Si dei gasi vinovati
    Dupa grati sa ii bagi
    Iar din furtisagul lor
    Sa faci pensi la popor

    Sa ceeezi locurii de munca
    Pentru tineri voinici
    Sa le dai salari bune
    Sa nu plece de aici

    Si pe tineri destepti
    Sa-i ajuti cu indirjire
    Sa-si realizeze visul
    De-i bun pentru omenire

    Doamne dane iar putere
    Sa producem noi detoate
    Sa avem cu indestulare
    SI sa dam si in alta parte

    Numai astfel va putea
    Sa renasca tara mea
    Daca credem si vom vrea
    Sigur bunul DUMNEZEU
    Ne va BINECUVINTA.
    Domnul sa va binecuvinteze , cu mult respect Anica Ambrosie comuna Negrilesti jud.B-N

  18. Regretabil este ca pe acest blog se vorbeste exclusiv de comportamentul religios al dlui Costea. Pe mine nu ma intereseaza catusi de putin impresiile dlui Costea despre unul sau altul dintre pastori sau daca simpatizeaza sau nu cu alte culte. Ma intereseaza pozitia dansului in raport cu problemele vitale ale Romaniei legate de distrugerea si pradarea tarii de 24 de ani incoace si pericolul destramarii tarii. Faptul ca dupa „revolutie” nemernici din interiorul si exteriorul tarii s-au aruncat sa smulga cat mai mult din trupul fifav al tarii (dupa atatia ani de comunism), existand pericolul sfasierii ei in mod iremediabil. Pe ce lume traiti de nu va dati seama ca astea sunt problemele vitale pe care trebuie sa la aibe in vedere, pana la obsesie dl. Peter Costea si nu daca simpatizeaza sau nu un alt cult religios. Eu sunt ortodox, cei mai buni prieteni ai mei sunt baptisti. Asta nu inseamna ca imi place acest cult sau ca ei sunt de acord cu ceea ce fac si zic ortodocsii. Normal ca fiecare tine cu „familia” lui. Dar suntem prieteni si trebuie sa ne preocupe ceea ce e bine pentru toti si nu ceea ce ne diferenteaza.

Lasă un răspuns

