Nădejdea noastră este El

lumanariCaci este un singur Dumnezeu si este un singur mijlocitor intre Dumnezeu si oameni: Omul Isus Hristos, care S-a dat pe Sine insusi ca pret de rascumparare pentru toti; faptul acesta trebuia adeverit la vremea cuvenita. 1 Tim. 2.5,6

Patru lumânări ardeau pe masă. Era aşa de linişte, în­cât se putea auzi ce „vorbesc”. Prima suspină: „Eu mă numesc pacea, dar oamenii nu mă vreau.” Lumina ei se stinse. Cea de a doua lumânare spuse: „Eu mă numesc credinţa, dar oamenii nu mai doresc să ştie nimic de­spre Dumnezeu.” O adiere de vânt o stinse. A treia spuse tristă: „Eu mă numesc dragostea, dar oamenii se gândesc doar la ei înşişi şi nu la alţii.” O ultimă licări­re şi se stinse şi ea.

Un copil veni în cameră, văzu lumânările stinse şi în­cepu să plângă. „Nu-ţi fie frică”, spuse cea de-a patra lumânare: „Eu mă numesc nădejdea, şi atât timp cât ard, putem aprinde din nou lumânările dragostea, cre­dinţa şi pacea.”

Nădejdea creştină se întemeiază pe o Persoană: Isus Hristos. De aceea este foarte adevărat: „Fiindcă atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, să nu piară, ci să aibă viaţa veşnică.” Mulţumiri fie aduse lui Dumnezeu pen­tru această nădejde şi cale de a ne întoarce la El.

Indiferent care sunt apăsările tale din aceste zile, indiferent care sunt problemele cu care te confrunţi, chiar daca nu mai vezi nici o iesire vreau sa vezi lângă tine pe Domnul Isus care este NĂDEJDEA noastră, un sprijin care nu lipseşte nici odată în nevoi. Haideţi să ne sprijinim pe El.

Anunțuri

2 comentarii la “Nădejdea noastră este El

  1. Despre propaganda baptista romaneasca a secolului XXI
    Marturisesc intru sinceritate ca nu am stiut cine sunt Marius Cruceru, Doru Hnatiuc si Daniel Chiu pana cand s-a iscat acel razboi baptist impotriva “carismaticilor”. Daca m-ar fi intrebat cineva cine sunt acesti “atacanti de frunte” as fi bagat mana-n foc sa sunt niste oi negre de pe la baptisti. Era cat pe ici, insa, sa cad pe spate si sa dau ochii peste cap (umorul baptist) cand am aflat ca sunt pastori baptisti in exercitiu, ba unii din ei detin functii importante in religia baptista. Mi-a luat cateva zile sa ma documentez pe net, sa aflu exact ce s-a intamplat. Aflu ca Iosif Ton, unul din pastorii de vaza de la baptisti, isi schimbase convingerile teologice! Nu a trecut la mormoni, nici la martorii lui Iehova, nici la musulmani ci a ramas tot baptist, adica tot evanghelic. Mentionez ca atacurile la adresa lui Ton din partea pastorilor baptisti au durat ani de zile si inca mai continua. Fara a intra inca in alte detalii, constatarea mea este urmatoarea: daca esti ortodox si treci la religia baptista nu ai voie sa-si schimbi convingerile teologice pentru ca ajungi pe siturile celor mai batjocoritori pastori baptisti. Ei te incurajeaza sa citesti Biblia dar trebuie neaparat sa ajungi la concluziile lor, altfel esti ostracizat de catre capii baptisti. Trebuie sa tii cont insa ca nu e vorba doar de un “comunicat” de excomunicare ci vei fi hartuit pe blogurile lor ani in sir, poate pana la moarte. Te vor improsca cu noroi, vor arunca bolovani asupra ta si-a familiei tale incercand sa te faca sa pacatuiesti, sa spui un cuvant nelalocul lui (si poate dupa cativa ani sub bolovanii lor vei spune) pentru ca apoi sa spuna: “l-ati vazut cine este? Acum si-a dat arama pe fata. Vedeti ca am avut dreptate?” Consider ca in predicile sale, Paul Negrut ar trebui sa-i avertizeze pe ascultatorii nebaptisti ca daca decid sa treaca la religia baptista, la dreapta si la stanga domniei sale i-a pus pe Cruceru si Hnatiuc (indivizi cu experienta in defaimarea altora), care ii vor linsa in spatiul public in cazul in care citind Biblia ar exista posibilitatea sa o inteleaga diferit decat baptistii. (De mentionat ca atacurile lui Hnatiuc vor veni sub forma de “indemnuri la rugaciune pentru cei cazuti”). Cu alte cuvinte, “libertate religioasa” pentru baptisti inseamna libertatea de-a trece de la ortodocsi la baptisti fara a fi supus oprobiului public. Cand cineva insa indrazneste sa isi schimbe convingerile “prea dreptei religii baptiste, singura religie valida de sub soare”, legea se schimba. Baptistii romani considera ca ei sunt singura religie de pe fata Pamantului care au dreptul de-a ataca alte religii in spatiul virtual., deoarece ei vin “in numele Adevarului”. Cand altii indraznesc sa condamne aceste practici samavolnice, baptistii incep sa faca spume la gura. O pleiada intreaga de baptisti stau pasivi cand baptistii ii ataca pe altii (li se pare ceva normal) dar reactioneaza prompt cand, in raspuns, alte religii combat unele practici nebiblice din cultul baptist. Cu toate ca reactiile unor enoriasi din alte culte vin dupa ani de zile de opresiune baptista.
    Care este de fapt stratagema de fond a baptistilor?
    Pe timpul lui Ceausescu, comunistii care intentionau sa-i reduca la tacere pe protestanti au introdus apelativul peiorativ “sectant”. Tot ce nu era orthodox era automat sectant.
    Folosind aceeasi strategie, baptistii au introdus in mod eronat termenul de “carismatic”. Tot ce nu e baptist este “carismatic”, deci “eretic, ratacit sau profet al lui Baal”.
    Acum, pentru cei care nu inteleg termenul, “carismatic” in adevaratul sens al cuvantului inseamna cineva care crede in manifestarea tuturor darurilor Duhului Sfant, asa cum sunt scrise in Biblie. Deci, in esenta, daca pastorul baptist Paul Negrut ar fi carismatic, acesta ar crede ca daca domnia sa intr-adevar a auzit o voce la examenul de psihologie medicala, la Bucuresti, in anul 1972, aceasta se poate intampla si altora.
    Ce este cu manifestarile excentrice care sunt cap de afis pe blogurile baptistilor?
    De mentionat ca in timp ce religia baptista clasica seamana cu un xerox, cultul baptist controland nu doar teologia promovata in bisericile baptiste dar si manifestarile enoriasilor in biserica (in principiu acestia neavand voie sa se miste in timpul programului, in unele biserici nici sa-si intoarca capul ci doar sa-si miste ochii daca vor sa vada pe cineva in partea opusa).
    In contrast, bisericile “carismatice” nu sunt centralizate, deci au adesea forma de organizare proprie, manifestarea fiind una libera. In acest sens exista biserici carismatice foarte moderate (cum e Calvary Chapel, a carui doctrina recunoaste manifestarea tuturor darurilor Duhului Sfant) dar manifestarea din biserica este una “normala” si pentru cei care intra pentru prima data intr-o astfel de biserica. Apoi, sunt biserici ceva mai libere dar tot moderate, in care se roaga in comun, ridica mainile in timpul cantarilor, uneori bat din palme, dar atmosfera este una temperata, enoriasii neincaland niciun principiu biblic. Exista foarte multe biserici de acest gen pe glob, biserici vizitate frecvent de catre pastorii baptisti.
    Apoi, exista si biserici in care manifestarile sunt excentrice. Enoriasi cu exces de adrenalina, sar in sus, sunt galagiosi, atmosfera fiind dusa la extrema. Ei bine, cu imagini din astfel de biserici defileaza pastorii baptisti pe blogurile lor cand vor sa arate “cine sunt carismaticii”. Precizez ca toti acesti pastori romani baptisti au calatorit prin lume, stiu exact diferentele dintre biserici, stiu foarte bine ca nu tot ceea ce este nebaptist este in extrema opusa afisata de ei, insa cu toate acestea continua sa duca o propaganda de manipulare a maselor, adesea ignorante. Potrivit acestor “apologeti” exista doar doua tipuri de biserici: 1. Biserici tip “cimitir” si 2. Biserici tip discoteca.
    Un exemplu de astlfel de manipulare este cel a lui Marius David Cruceru cand acesta a dorit sa arate cine sunt “Strajerii”, nu a aratat imagini de la intrunirile lor, nu a facut o prezentare de ansamblu a acelei miscari, ci alaturi de articolul despre aceasta grupare a aratat imagini excentrice din Africa… Desigur, baptistii clasici sar fi asteptat ca si cei din Africa sa se manifeste la intrunirile crestine exact ca in bisericile baptiste romanesti.
    Sub pretextul de-a evita ajungerea la o atmosfera de disco (dar in realitate e vorba de traditia baptista), acesti pastori se lupta sa mentina in bisericile lor o atmosfera cat mai glaciara/ funerara (similara cu cea descrisa in poezia “Plumb”, de George Bacovia).
    Metodele prin care pastorii baptisti incearca sa-si tina enoriasii in bisericile lor sunt specifice comunistilor. “Ai fost la sectanti?” era intrebarea de intimidare in vremurile apuse. “Te-ai dus la carismatici???” este intrebarea de manipulare psihologica a celor mai slabi.
    Mentionez ca nu sunt de accord cu niciun fel de extremism religios. Nu am vazut insa pana acum in spatiul virtual romanesc, in domeniul religios, atacuri mai furibunde ca acele lansate si sustinute de catre pastorii (capii) baptisti la adresa altor evanghelici.
    Cum este colaborarea dintre pastorii baptisti si cei penticostali?
    Aceasta colaborare este cu sens unic. In timp ce pastorii baptisti si-au facut un obicei din a predica (cand vor si cum vor) prin bisericile penticostale, unde sunt primiti cu caldura, pastorii penticostali nu sunt invitati sa predice in bisericile baptiste decat atunci cand exista un interes major la mijloc (daca pastorul detine un business, o asociatie, organizatie etc si are nevoie de “clienti” care sa sustina financiar acel demers). De exemplu, Paul Negrut l-a invitat pe Cristian Ionescu sa predice la Emanuel deoarece avea nevoie de publicitate gratuita la Credo TV (post la care el n-a dat niciun cent, in timp ce penticostalii doneaza sume mari de bani acestei televiziuni) si de colectele de la biserica Elim din Chicago, unde pastorul Negrut a fost recent dupa bani. Cristian Ionescu, un pastor penticostal mediocru, ajuns vicepresedintele uneia din organizatiile penticostale din SUA, prin metode specifice imprumutate de la baptisti (folosindu-se insa de sloganuri penticostale) ahtiat dupa publicitate, s-a laudat pretutindeni aiurea ca domnia sa e prieten cu “doctorul Negrut”. Cei care-l cunosc mai bine pe fostul rector oradean stiu ca “doctorul Negrut” este interesat numai si numai in banii penticostalilor.
    La ora actuala penticostalii romani au predicatori mult mai buni decat Ionescu. Daca Negrut ar fi dorit sa invite un predicator penticostal pentru”mesaj”, l-ar fi invitat pe unul ca Nelu Brie, de exemplu (penticotalii au acum mai multi predicatori la acel nivel).
    La scurta vreme dupa ce l-a primit pe Cristian Ionescu la Emanuel, Oradea, Paul Negrut s-a si deplasat la Chicago dupa “fonduri”. Ca sa nu bata la ochi ca e o cardasie intre cei doi pastori duplicitari, Ionescu s-a grabit sa spuna ca “Negrut e baiat sincer”. Cat de sincer este fiul vatmanului din Burzuc cu penticostalii, o stiu insa mai bine baptistii care au imbratisat crezul penticostal. Ce-a facut Negrut cu ei, e greu de descris in cuvinte.
    Din nou, pentru ca baptistii au nevoie in continuare de penticostali ca sa le sustina finaciar proiectele, sa le cumpere cartile, sa-i sustina candidatii politici atacurile la adresa crezului penticostal este substituita cu eufemismul “carismatic” si insotite de exemple scoase din context, de la biserici extremiste, pentru a linsa orice incercare de-a parasi dogma baptista. De mentionat ca orice scrisoare de atac sub centura venita din partea pastorilor baptisti incepe cu versete biblice in care “talibanul” adduce “glorie si marire lui Dumnezeu”, in care este invocata Scriptura, dorinta de-a mentine “invatatura sanatoasa”, cu toate ca tot demersul respectiv nu are nimic de-a face cu compromiterea invataturii sanatoase. Pentru ca manipularea sa fie una credibila, scrisorile sunt insotite de exemple negative din biserici nebaptiste. Le pun adesea pastorilor baptisti urmatoarea intrebare: daca acest tip de argumentare este unul valid, inseamna ca pe baza unor exemple negative de pastori baptisti (si exista cu nemiluita) putem trage concluzia ca toti patorii baptisti sunt asa sau nu exista pastori baptisti veritabili?
    Raspunsul este: “Nu, acest tip de argumentare e valabil doar pentru noi, baptistii, cand vrem sa demonstram ca alte denominatii sunt eretice, ca enoriasii lor sunt rataciti si profeti ai lui Baal”. Baptistii sunt incapabili de-a enunta principii pe care pot sa le aplice si alte culte in raport cu religia baptista. O generatie veche de baptisti care au tinut mai mult la religie decat la Biblie naste o alta generatie de propovaduitori plini de ura si de rautate, care tin mult mai mult la religie decat la adevar. (exemplu: pastorul baptist fundamentalist Veres din Oradea care lovea cu bocancii in numele religiei in tot ce-i statea in cale, a produs un Otniel Veres, fiul acestuia, care e present in toate disputele baptiste de pe net, de cele mai multe ori folosindu-si educatia laica pentru a innabusi adevarul in numele religiei baptiste).
    Inchei prin a reitera avertismentul initial: cei care vor sa se converteaasca la baptisti trebuie sa tina cont de faptul ca odata inrolati la ei nu mai au voie sa-si schimbe convingerile religioase, chiar daca dupa ce vor studia amantit Scriptura vor ajunge la concluzia ca baptismul are unele erori. Daca vor indrazni sa isi schimbe teologia, consecintele sunt foarte grave. Pastorii baptisti (argatii lui Negrut) sunt gata, pregatiti, sa te spurce pe blogurile lor si ocarile vor dura ani si ani la rand. “Si daca toate acestea le-au facut copacului verde, oare ce vor face cu cel uscat?”

    • Domnule Horatiu Pintea, v-am aprobat acest mesaj chiar daca nu are nici o legatura cu aceasta postare. Subiectul pe care dvs il abordati este un subiect destul de delicat la care in acest moment nu vreau sa marsez. Nu fac parte din Cultul Baptist si nu vreau acuma sa comentez despre acest subiec. Poate cu alta ocazie si daca discutia va fi constructiva vom discuta pe marginea acestui subiect. Pana atunci haideti sa ne punem nadesjdea in El. Sa auzim numai de bine!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s